Preguntes de Recerca
Preguntes de Recerca
1. L’any 479 cau l’imperi romà i comença un procés important a Europa, l’Edat Mitjana. Quins són els trets principals d’aquest canvi? Quines fases s’hi poden diferenciar?
Que va començar l’imperi d’Occident. Donç que en un moment es va acabar l’imperi Romà i va començar el d’Occident
2. Com és la cultura durant aquest període?
Era molt de fer escultures o arquitectura en aquell moment havien 2 periodes dels romans i la gotica que eren lo contrari de un de l'altre.
3. I a la cultura de l’antiguitat, què li passa?
Qué era més de persones despullades perquè és mes facil picarles. I les feien de pedre i no de ferro perquè van descobrirlo més tard.
4. L´estructura de la societat a l´edat mitjana es fa visible en forma de piràmide,al capdemunt de la qual hi ha el rei.Quins altres elements de poder s´hi representen i quin paper tenen en la vida diaria a l´europa medieval:
-
reis y la seva familia:Dirigir campanyes militars a les que hi havien d´anar els criats i els seus ejersits,si no volien ser considerats traidors.
-
Nobles:Encarregats de fer la guerra.
-
Clero:Les seves tasques diaries eres oracións,treball i estudi i despres s´ajuntaven a resar.
-
campesins: Els camperols estaven dintre del grup dels no privilegiats, els treballadors. vivien en petites cases fetes de tova, fusta i canya
5. Quin dels estaments és el responsable de conservar i "ensenyar"el coneixement?
L’Església medieval va elaborar la teoria que justificava l’organització social pròpia del feudalisme. Aquesta explicava que en la societat humana, igualment que en qualsevol altre organisme, cadascuna de les parts que la configuraven acomplien una funció i que totes
eren igualment necessàries.
A les classes dominants de la societat feudal, aquesta justificació dels seus privilegis els resultava força avantatjosa i la van fer seva, amb la divisió de la societat en tres ordres o estaments: clergat (oratores, els que oren), noblesa (bellatores, els que fan la guerra) i tercer estat (laboratores, els que treballen). Es pertanyia a cada estament per naixement, exceptuant el cas dels clergues.
6. I la majoria de persones quina vida duen?
Hi havia gent que es dedicava a recollir excrements dels pous negres per vendrels.Els ossos es trituravan per fer avó,el que no es reciclava quedava al carrer
perqué els serveis de nateja no existian o eran insuficients la gent tirava els seus defets i aguats servidas per la finestra o portes de la seva casa o castell. Els metges pensaven que l´aigua sobretot calenta debilitava els órgans.debilitava els órgans
7. Quins esdeveiments van tenir succedir al lloc on vivim durant l’ Edat mitjana?Van tenir lloc varis esdeveiments com per exemple: van neixer les llengues romances també va neixer el art romanic imoltes mes coses.
8. En el primer projecte em proposat un seguit de personatges, identifica, a quines edats de coneixements es relacionen. Tosts es relacionen en que van passar a l’ edat mitjana alguns al principi i altres més al final. Descriu breument a la comunitat a la que pertanyen.
9. Malgrat les dificultats i la despesa de temps que suposava, el coneixement durant l’ Època medieval també es produïa. Però com passa ara es feia en una llenguua comuna. Quina era aquesta llengua? La llengua principal i parlada era el Llatí. Què va fer que fos aquesta i no un altra?Per que quan els romans van concerir Espanya van deixar el llatí com a llengua. I a l’ actualitat, quina és la llengua que te el mateix paper? El castellà i el català.
10. Com acostuma a passar, els espais en els quals s’ allotjaven les comunitats de coneixement responien als estils artístics de l’època. Descriu l’ aspecte d’ aquestes construccions, quines caracteriztiques tene i con van evolucionar.
Les caracteriztiques de aquestes construccions es una art coneguda com art romanica que es un eestil de construccions amb un art similar a la dels dels romans, i ha anat evolucionant fis ser com es ara.
11. El tipus d’estil era construccions de pedra amb arcs. Les lampares eren trossos de ferro amb espelmes a les puntes.
12. Hi havia musica medieval interpretada amb tambors i trompetes.
13. La història i el coneixement antic. Treballant per projectes es pot influir molt ja que es transmet el coneixement entre les persones del grup millor que amb una professora.
14. Internet ens ofereix moltes eines i recursos que constitueixen el que es coneix com a WEB 2.0. Quines eines son les que es poden fer servir a l’hora de difondre continguts o informacio?
R: Las pagines de blogs
15. Quines eines digitals disposem a l’ hora d’ editar un blog?
R: Un ordinador, Un ratoli,...
16. Que em de tenir en compte abans de realitzar un blog? Quins serien els continguts principals ( imatges, videos, texts,...) Com els organitzariem ( menu, pestanyes, disseny- plantilles…)?
R: El contingut que volem posar, noticies i recopilacions dels treballs, i ens organitzariem amb pestanyes.
17. Com ens organizarem?quin rol tenim cadascú?
David perelló: Blog,preguntes de recerca,manuscrit.
Paula ojer: Preguntes de reserca,dansa,bloc,manuscrit.
Claudia: Preguntes de reserca,dansa,manuscrit
Irene: Preguntes de recerca, manuscrit, dansa.
Lluis: preguntes de reserca,manuscrit.